Blogs / Ze komen terug!
Beste horecaondernemer,
Natuurlijk ben je flink chagrijnig geweest, heb je alles en iedereen verwenst en een heleboel woorden geroepen die ik hier niet zal herhalen. Maar ik hoop dat je je daarna weer herpakt hebt. Dat je de koe bij de hoorns gevat hebt en een plan de campagne hebt gemaakt. Want hoe frustrerend deze corona-crisis ook is: als ondernemer moet je er staan, in beeld zijn, er zijn voor medewerkers en laten zien dat je vertrouwen hebt in de toekomst. Ook nu. Beter gezegd: juist nu.
Natuurlijk ben je flink chagrijnig geweest, heb je alles en iedereen verwenst en een heleboel woorden geroepen die ik hier niet zal herhalen. Maar ik hoop dat je je daarna weer herpakt hebt. Dat je de koe bij de hoorns gevat hebt en een plan de campagne hebt gemaakt. Want hoe frustrerend deze corona-crisis ook is: als ondernemer moet je er staan, in beeld zijn, er zijn voor medewerkers en laten zien dat je vertrouwen hebt in de toekomst. Ook nu. Beter gezegd: juist nu.
Onze koning sprak over het eenzaamheidsvirus en ik heb het graag over het enthousiasme-virus. Want horeca is gezelligheid. Horeca is sfeer. En mensen hebben horeca nodig, zo is de afgelopen weken wel gebleken. Mensen hebben behoefte aan een plek om elkaar te ontmoeten. Een plek om met vriendinnen te lunchen, met collega’s de week af te sluiten of met vrienden schouder aan schouder een glas bier te drinken. Als de deuren weer open mogen, zullen gasten even aftasten en voorzichtig zijn, maar ze komen terug. Zorg dus dat je daar klaar voor bent. Dat jouw bedrijf staat als een huis, beter dan ooit tevoren.
Deze periode is dé periode voor achterstallig onderhoud. Ik heb al heel wat foto’s gezien van horecabedrijven waar terrastafels gelakt worden of wanden een andere kleur krijgen. Na een week of twee ben je klaar met klussen en dan komt er tijd voor scholing. Tal van organisaties, zoals het SVH en KHN, stellen e-learnings ter beschikking. Doe er je voordeel mee. Ook dat is een soort van achterstallig onderhoud. En houd je gasten op de hoogte. Blijf in beeld en zorg voor een glimlach op hun gezicht. Post filmpjes, organiseer een online pubquiz of houd een wijnproeverij via skype. Creëer goodwill en gebruik humor. Dát is horeca en dat hebben jouw gasten nodig. Ook nu.
Succes!
Deze periode is dé periode voor achterstallig onderhoud. Ik heb al heel wat foto’s gezien van horecabedrijven waar terrastafels gelakt worden of wanden een andere kleur krijgen. Na een week of twee ben je klaar met klussen en dan komt er tijd voor scholing. Tal van organisaties, zoals het SVH en KHN, stellen e-learnings ter beschikking. Doe er je voordeel mee. Ook dat is een soort van achterstallig onderhoud. En houd je gasten op de hoogte. Blijf in beeld en zorg voor een glimlach op hun gezicht. Post filmpjes, organiseer een online pubquiz of houd een wijnproeverij via skype. Creëer goodwill en gebruik humor. Dát is horeca en dat hebben jouw gasten nodig. Ook nu.
Succes!