Referenties / De Huismeesters
“Heb je zin in een lekkere cappuccino? Moest je ver rijden? Heb je al wel gegeten?” Martijn en Maarten zorgen ervoor dat je je meteen thuis voelt. De twee bevlogen ondernemers benadrukken dan ook het belang van mensen écht zien. “Niet alleen je gasten, ook je eigen personeel. Interesse tonen en het ook daadwerkelijk menen. Dat kun je niemand aanleren”.
Bijna negen jaar geleden bracht het universum dit dynamische duo samen. “Hier zijn we nog steeds heel dankbaar voor”. Maarten, afgestudeerd psycholoog, en Martijn, ervaren horeca- en evenementenman vanuit Carré, bundelen hun krachten.
In diverse multi tenant kantoren creëren zij op de plek waar eerst een kille receptie was, een unieke warme sfeerbeleving. De Huismeesters: koffiebar annex receptie. Huurders, leveranciers en gasten ervaren hier direct een thuisgevoel en kunnen met al hun vragen terecht.
In diverse multi tenant kantoren creëren zij op de plek waar eerst een kille receptie was, een unieke warme sfeerbeleving. De Huismeesters: koffiebar annex receptie. Huurders, leveranciers en gasten ervaren hier direct een thuisgevoel en kunnen met al hun vragen terecht.
De Huismeesters definiëren gastvrijheid als het vermogen om écht aanwezig te zijn. Zodat op het moment dat iemand binnenstapt deze persoon zich direct gezien voelt en alle aandacht krijgt, omdat de huismeester die aan het werk is, er ook letterlijk kan zijn op dat moment. Doordat de melk op zijn plek staat. Hij zijn salaris op tijd betaald krijgt. Omdat er een lekker muziekje opstaat. “Onbewust bekwaam”, noemt Martijn dat. “Zonder dat de medewerker het doorheeft kan hij goed presteren omdat aan de achterkant alles goed geregeld is”. Onze Huismeesters zien vanachter de bar alles. Ze streven ernaar niet alleen problemen op te lossen, maar ook een proactieve rol op zich te nemen. “Ontzorgen, verrassen en verbinden, daarmee maken wij echt het verschil voor een pandeigenaar. Dat is goud waard”.
“Onze werknemers met managementtaken hebben een online profielanalyse gedaan en 1-op-1 en groepsgesprekken gevoerd samen met Angelique. Dit is van onschatbare waarde voor ons. Maar ook onze mensen slaan hier enorm op aan. Zij weten zich gezien en gewaardeerd omdat we in hun ontwikkeling investeren”.
Het bedrijf is volwassen geworden. Veel van onze mensen ook. We leren steeds meer op ze te vertrouwen. Martijn is voor het eerst sinds 2015 een langere periode op reis geweest. “Het is net als met jonge ouders. Je durft je kindje niet los te laten. Maar toen ik na twee maanden terugkwam zag ik dat ook zonder mij de ontwikkeling gewoon door raast. Mede dankzij de fijne en betrouwbare partnerships”.
De coaching- en ontwikkelingstak van Kolibrie, Happy Talents, is van grote waarde voor de toekomst. We willen niet alleen op korte termijn kijken naar ons personeelsbeleid. Hoe zijn mensen hier het best op hun plek? Hoe passen de kwaliteiten binnen teams als puzzelstukjes in elkaar? Hoe zorg je ervoor dat we geen eilandjes worden? Zomaar wat vraagstukken waarmee Maarten en Martijn afgelopen jaar aan de slag zijn gegaan. “Onze werknemers met managementtaken hebben een online profielanalyse gedaan en 1-op-1 en groepsgesprekken gevoerd samen met Angelique. Dit is van onschatbare waarde voor ons. Maar ook onze mensen slaan hier enorm op aan. Zij weten zich gezien en gewaardeerd omdat we in hun ontwikkeling investeren”.
De Huismeesters zorgen ervoor dat alles perfect is geregeld op 17 locaties. Dagelijks verwennen ze honderden gasten en huurders met heerlijke koffie en broodjes. Maar het gaat niet alleen om de voorkant; door middel van goede begeleiding, locatie- en regioverantwoordelijken, trainingen, updates en communicatiesystemen, zorgen ze ervoor dat alles aan de achterkant ook vlekkeloos verloopt. Zo voelen niet alleen de gasten, maar ook alle Huismeesters zich elke dag gewaardeerd.