Referenties / De Huismeesters
Toen Martijn als ondernemer zijn eigen bedrijf startte, begreep hij al wat de meerwaarde was van werken met Kolibrie. Door zijn 9 jaar ervaring bij Carré, waar hij verantwoordelijk was voor elk detail rondom personeel, wist hij wat voor gemak het hem opleverde om het juridisch werkgeverschap uit handen te geven.
Maar het gemak buiten beschouwing gelaten, hebben Martijn en Maarten zichzelf heel duidelijk ten doel gesteld: we doen vooral waar we goed in zijn. Dat is ondernemen, handelen, onderhandelen en bijvoorbeeld niet zozeer de organisatie rondom personeel.
“De grootste fout van een ondernemer is om te denken dat je overal je geld op moet verdienen. Wij hebben vanaf het begin af aan met zijn tweeën besloten dat we plezier willen houden”. Ze besloten dat soort zaken uit handen te geven en dan alleen aan partijen waar ze echt een relatie mee op kunnen bouwen. De boekhouding meteen uitbesteden was vrij groots, want we hadden nog helemaal geen omzet, lachen de heren. Maar vanuit zijn eerdere ervaring en samenwerking met Kolibrie wist Martijn: “It’s a hell of a job om het allemaal zelf te doen. De eerste tien mensen dat gaat nog. En die blijven 3, 4 jaar in dienst. Maar op een gegeven moment hadden we 50, 60, 70 medewerkers en dan heb je altijd een laag die sneller rouleert”
“De grootste fout van een ondernemer is om te denken dat je overal je geld op moet verdienen. Wij hebben vanaf het begin af aan met zijn tweeën besloten dat we plezier willen houden”. Ze besloten dat soort zaken uit handen te geven en dan alleen aan partijen waar ze echt een relatie mee op kunnen bouwen. De boekhouding meteen uitbesteden was vrij groots, want we hadden nog helemaal geen omzet, lachen de heren. Maar vanuit zijn eerdere ervaring en samenwerking met Kolibrie wist Martijn: “It’s a hell of a job om het allemaal zelf te doen. De eerste tien mensen dat gaat nog. En die blijven 3, 4 jaar in dienst. Maar op een gegeven moment hadden we 50, 60, 70 medewerkers en dan heb je altijd een laag die sneller rouleert”
“Voor mij is Kolibrie de Mercedes of Bentley onder de payroll bedrijven. Ik verkoop dit ook als asset aan medewerkers. Want ik doe dit voor hen, niet voor mezelf. Het kost mij geld, maar dat maakt me niks uit. Ik weet namelijk zeker dat alles klopt en tot in de puntjes goed geregeld is. Daar ben ik ook heel blij om, want het gebeurt bij Kolibrie niet op een vervelende manier door slechte omgang met ziekteverzuim of te late betalingen, maar juist alles volgens de juiste wet- en regelgeving. Ik vind het dan ook elke keer weer fijn terug te horen van mijn medewerkers dat ze tevreden zijn door hoe er met ze omgegaan wordt. Dat is ook van belang, omdat ik een zeer strenge selectie toepas. Ik let echt op houding, voorkomen, taalgebruik, dat soort zaken. Hoe super zonde is het dan, als je investeert in je personeel, dat je ze dan weer verliest? De dienstverlening van Kolibrie inclusief het Happy Talents programma draagt hier onwijs aan bij.”
Bovendien geeft Martijn aan dat alles bij Kolibrie voor hem op een super gastvrije manier gebeurt. Hij merkt echt dat er nagedacht wordt over meer dan een simpele transactie onderling en dat het geen ouderwetse leveranciersverhouding is. “Altijd netjes, snel, behulpzaam en ook gericht op de toekomst. Wat er allemaal nog meer mogelijk is of gaat zijn, ik vind het allemaal even interessant. Ik ben dankbaar voor deze fijne samenwerking en die mag van harte nog heel lang duren” besluit Martijn.
De Huismeesters staan garant voor een gastvrije beleving op 17 verschillende locaties. Iedere dag zorgen zij ervoor dat bezoekers en huurders kunnen genieten van kwaliteitsvolle koffie en verse broodjes. Achter de schermen wordt niets aan het toeval overgelaten. Met sterke begeleiding, toegewijde regiomanagers, gerichte trainingen en slimme communicatiemiddelen zorgen zij voor een feilloze organisatie. Dit maakt niet alleen de gasten blij, maar geeft ook het team van Huismeesters de waardering en ondersteuning die ze verdienen.