Voor jou  /  Tools  /  Digitaal inschrijven

Digitaal inschrijven

Wij begrijpen als geen ander dat je als ondernemer snel moet schakelen. Vandaar dat we ons inschrijfproces volledig gedigitaliseerd hebben waardoor jij jouw medewerker binnen enkele minuten aan kan melden. Wat betekent dat precies voor jou als werkgever én voor jouw medewerkers?
Mannelijke ober die een bord eten neerzet op tafel in een restaurant

Hoe werkt digitaal inschrijven van jouw medewerkers?

Werkgevers kunnen medewerkers binnen enkele minuten aanmelden. Om te beginnen meld jij als werkgever de medewerkers die je wil inschrijven aan. Hiervoor hoef je alleen maar een naam, e-mailadres en het salaris door te geven. De medewerker krijgt direct een uitnodiging om de rest van de gegevens aan te vullen. Daarnaast moeten zij ook een selfie maken en hun ID of paspoort doorsturen. Aan de hand van de selfie kunnen wij een ID check uitvoeren. Super handig, want zo hoeft jouw medewerker niet naar een andere locatie te reizen, maar kunnen ze dit gewoon thuis doen. Als werkgever bevestig je zelf ook de selfie zodat wij 100% zeker weten dat dit de medewerker is die voor jou komt werken. Zodra alles akkoord is krijgen de medewerkers een digitaal contract toegestuurd dat ze alleen nog maar hoeven te ondertekenen. De volgende stap: bij jou gaan knallen op de werkvloer!

Alles inzichtelijk en transparant

Als werkgever heb je altijd zicht op de status van een inschrijving. Daarnaast bevat het inschrijfproces handige features. Reiskosten van jouw medewerkers vergoeden? Geen probleem! We berekenen direct de woon-werk afstand en de maximale vergoeding die ze kunnen ontvangen. Dit hebben wij allemaal geautomatiseerd. Kortom, het hele proces is op elk moment voor jou inzichtelijk en daardoor volledig transparant.
Barman die een dienblad met drankjes vast heeft achter de bar
Vrouwelijke medewerker die iets aanwijst op een kaart bij de receptie

Helpdesk

Ga je met Kolibrie werken, dan leggen onze specialisten jou natuurlijk precies uit hoe het online inschrijfproces werkt. Tevens hebben wij handleidingen voor zowel jou als jouw medewerkers beschikbaar om jullie zo goed mogelijk door het inschrijfproces te leiden. Het werkt heel eenvoudig en snel, maar mocht je toch vragen hebben over het digitaal inschrijven van jouw medewerkers? Neem contact op met de helpdesk via e-mail of telefoon; ze kijken graag met je mee!

Veelgestelde vragen over digitaal inschrijven bij Kolibrie

Er is iets fout gegaan met mijn inschrijving, hoe los ik dit op?

Hiervoor kun je altijd het beste contact opnemen met de helpdesk, te bereiken via de telefoon of per mail. Ze lossen het direct voor je op.

Wat voor contract ontvangt mijn medewerker?

Als medewerker ontvang je standaard 3 x 1 jaar contract. Het 4e contract is voor onbepaalde tijd. Eventuele eerdere contracten bij dezelfde werkgever vóór het contract bij Kolibrie tellen ook gewoon mee. Dat noemen we opvolgend werkgeverschap.

Mijn medewerkers hebben alleen werk gedurende het (zomer)seizoen, wat betekent dit voor het contract?

Binnen verschillende CAO’s is het mogelijk om (onder bepaalde voorwaarden) seizoenscontracten aan te bieden voor een specifieke periode van het jaar. Geef aan ons door wat jullie seizoen is, en we bieden de juiste seizoenscontracten aan.

Ik heb de medewerker aangemeld, maar mijn medewerker ontvangt geen uitnodiging. Hoe kan dat?

Check of het mailadres klopt, dat is namelijk het meest voorkomende probleem. Ook horen we vaak dat onze uitnodiging bij de medewerker in de spam of ongewenste map binnen komt, omdat Kolibrie voor de medewerker een onbekend bedrijf is.

Wat is de status van de inschrijving?

In het online portaal heb je direct inzicht in de voortgang van een inschrijving. Wij sturen de medewerker automatische reminders om de benodigde gegevens aan de inschrijving toe te voegen.

Ik heb per ongeluk een verkeerd uurloon ingevuld, kan ik dit nog wijzigen?

Geen probleem, dit is nog aan te passen. Zolang de inschrijving nog niet is afgerond kan het uurloon daarin aangepast worden. Heeft de medewerker het contract al ontvangen (en getekend)? Dan sturen we de medewerker een wijzigingsbrief voor deze aanpassing.

Het lukt me als medewerker niet om de foto’s van mijn ID-bewijs of de selfie te uploaden

Kan gebeuren! Ook hiervoor kan de medewerker het beste even contact opnemen met onze helpdesk om het probleem op te lossen. Zij kunnen meteen met je meekijken.

Waarom moet ik een selfie van mijn medewerker bevestigen?

Zo weten we bij Kolibrie 100% zeker dat dit de juiste persoon is aan wie we een contract aan gaan bieden, zonder dat wij deze medewerker ooit in het echt hebben gezien.

Hoe tekent de medewerker het contract?

De medewerker kan het contract middels een digitale bevestiging ondertekenen. Zo hoeft er niemand te printen, scannen of bijlages op te sturen.

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord