Ik ben begonnen als barista bij De Huismeesters. Ik studeerde en zocht een plek om drie volle weekdagen te werken. Toen ik zag dat De Huismeesters personeel zochten, was ik meteen enthousiast. Het klikte vanaf het begin heel goed. De organisatie past goed bij mij. En niet alleen mijn kwaliteiten, maar ook ik als persoon word gezien. Hierdoor kreeg ik doorgroeikansen; van locatiemanager naar regiomanager en ondertussen zijn we zo gegroeid dat ik ook de HR-tak ga oppakken. Ik voel me echt onderdeel van de groei en het succes van dit bedrijf en ik krijg de kans om mezelf te ontwikkelen.
Erg fijn! Alles werkt super makkelijk. Precies wat ik als medewerker nodig heb. Ik ervaar de helpdesk als zeer vriendelijk. Ze pakken alles snel op en het contact is informeel, het voelt alsof ik een collega aan de telefoon heb. Samengevat: het contact is menselijk. Dat vind je niet meer bij veel bedrijven die een helpdesk hebben.
Ik heb inderdaad wel eens contact met de verzuimafdeling, bijvoorbeeld voor een medewerker die ziek was. Malou heeft mij toen heel fijn geadviseerd en geholpen met deze situatie. Ik vind het sowieso heel prettig dat alles rondom ziekte goed is geregeld. Ik hoef me nergens zorgen over te maken. Alleen ziekmelden is mijn verantwoordelijkheid en Kolibrie regelt het verder allemaal. Dit is zeker niet altijd zo als je in loondienst bent. Ik kan er bij Kolibrie vanuit gaan dat de wet goed wordt gevolgd en dat alles netjes wordt afgehandeld.
Collega’s van mij vinden het ook handig werken en wat ik wel eens hoor is dat ze de betaaltermijn van hun salaris zelf kunnen bepalen en daar heel blij mee zijn. Wij worden 13 periodes verloond, en de meesten vinden dit erg prettig! Die laatste betaling voelt namelijk als als een cadeautje... als soort van spaarpotje! Oh en nog een voordeel: je kan je vakantiegeld tussentijds kan laten uitbetalen! Met 1 druk op de knop en geen ge-emmer.
Oei dat is een lastige, even denken… nou de communicatie tussen Kolibrie, de payroll medewerker en de manager van de locatie is soms lastig. Stel er wordt een foutje gemaakt door of Kolibrie of de Manager (wat altijd kan gebeuren), dan is het wel belangrijk dat je met elkaar afstemt wie de payroll medewerker duidelijk terugkoppelt of informeert wat er eventueel is mis gegaan en eventueel de gepaste excuses hiervoor worden aangeboden. Verder zijn wij echt heel tevreden!
De Huismeesters hebben op verschillende locaties een espressobar dichtbij de ingang van een kantoorpand gerealiseerd. Hierdoor zijn ze het middelpunt voor connectie tussen het gebouw, de huurders en bezoekers. Hun taak omvat het bemannen van de receptie, het vertrouwd raken met het pand, het begeleiden van gasten en leveranciers, en het verzekeren van een warm welkom met heerlijke koffie, verse taart en gezonde lunches tegen betaalbare prijzen. Hierdoor transformeert de lobby tot een veelzijdige ontmoetingsplaats waar huurders en gasten een gevoel van 'thuiskomen' ervaren. Het is de ideale plek om de krant te lezen, vergaderingen te houden, te werken of simpelweg antwoorden te vinden op al hun vragen.